Opakowanie produktu a sprzedaż

Sprzedaż produktów kojarzy nam się przede wszystkim z samym produktem, jego cechami fizycznymi, jakością i ceną. Ale to nie wszystko. Powinien o tym wiedzieć każdy przedsiębiorca. Szczególnie ten, który dopiero zaczyna prowadzenie własnego biznesu musi znacznie poszerzać swoją wiedzę o swoje doświadczenia oraz o doświadczenia osób prowadzących podobną działalność. Często niedocenianym, choć bardzo cennym aspektem sprzedaży produktów jest dobór odpowiedniego opakowania. Zazwyczaj konsument nie widzi samego produktu, tylko jego opakowanie. To, jak będzie ono wyglądało może wpłynąć na decyzję o kupnie. Opakowanie produktu musi przykuwać uwagę. Ważny jest między innymi kształt opakowania. Lubimy wymyślne oryginalne opakowania. Poza tym, musi mieć ono związek tematyczny z produktem. Na przykład opakowanie chipsów musi być duże, wypełnione powietrzem i niezałamujące się. Ważna jest również etykieta. Powinna zawierać wyraźną nazwę produktu, wagę oraz informacje szczegółowe. Dobrze jest, gdy dodatkowo zawiera jakiś element graficzny lub zdjęcie. Ekspozycja ma równie doniosłe znaczenie. Właściwie ustawiony produkt będzie się dobrze prezentował i przede wszystkim zostanie zauważony, więc swoim wyglądem zachęci do kupna. Każdy przedsiębiorca powinien, więc uzmysłowić sobie doniosłą rolę opakowań.