Wpływ marki na własny biznes

Marka przedsiębiorstwa wielu osobom kojarzy się z działaniami i produktami danej firmy. To ona wiele nam mówi, o jakości, rzetelności i o samej firmie. Początkujący przedsiębiorca może skorzystać z wyrobionej już marki na zasadzie franczyzy. Pozwala to na łatwe wejście na rynek. Nie trzeba walczyć o wyrobienie sobie odpowiednio dobrej renomy, bo marka nam to już zapewniła. To taki szybki start w działalności. Natomiast inni muszą sami zadbać o odpowiednio wyrobioną markę. Ale gdy osiągnie się już cel, gdy marka stanie się sławna, to nic nie przebije jej siły. Nawet konkurencja nie jest w stanie jej przyćmić. Wynika to między innymi z niższych kosztów marketingowych marki wynikających z lojalności klientów. Poza tym, dystrybutorzy wolą przedsiębiorstwa z wyrobioną już marką, dzięki czemu zyskujemy silną pozycję przetargową wobec dystrybutorów. Konsumenci są gotowi zapłacić znacznie więcej za produkt, który cieszy się opinią dobrej, sławnej marki. Dzięki tej sławie marki, przedsiębiorca może łatwo wejść na nowe rynki, bo ludzie już wiedzą, o jakości produktów, właśnie dzięki marce. Ponadto marka nie starzeje się. Nie dotyczy jej cykl życia, nie przechodzi etapów. Żyje ona znacznie dłużej niż produkty na rynku. Właśnie, dlatego o wiele lepiej jest inwestować w markę, w to, by stała się ona znana i by kojarzyła się z najwyższą, jakością, z najlepszymi produktami.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.