Własny biznes bardzo się różni od pracy na etat. Wszystko trzeba robić samemu. Odpowiedzialność za straty, błędy i inne sytuacje również spada wyłącznie na nas. Dlatego już przy zakładaniu firmy trzeba nieco znać się na prowadzeniu jej. Wlicza się w to podstawowa znajomość księgowości. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy zatrudniamy księgowego lub oddajemy swoje sprawy do biura rachunkowego. W innym przypadku trzeba nieco postudiować ten temat. Jednym z aspektów, które warto rozważyć jeszcze przed założeniem działalności jest stworzenie biznesplanu. Jest to wymagane zwłaszcza w sytuacji, gdy staramy się o dotację. Dobry biznesplan zawiera sporo szczegółowych informacji. Zawczasu trzeba określić profil działalności, charakter, formę opodatkowania i inne techniczne sprawy. Poza tym, należy przewidzieć koszty, przychody i efekty prowadzenia własnego biznesu na około 3 lata. To trudne zadanie, zwłaszcza dla osoby, która nie prowadziła wcześniej żadnej działalności. Innym elementem, który wpisuje się do biznesplanu, to analiza SWOT. Zawiera ona mocne i słabe strony działalności oraz szanse i zagrożenia, z którymi się zetknie na rynku. Biznesplan ma pomóc nam określić cele, do których nasze przedsiębiorstwo ma dążyć, których osiągnięcie zapewni zysk. Jest on planem działania, według którego należy prowadzić działalność gospodarczą.
Stworzenie dobrego biznesplanu

