Merchandising i media reklamowe

Każdy przedsiębiorca, któremu zależy na osiąganiu coraz to wyższych wyników powinien znać podstawowe zasady marketingu. Wiedza z tego zakresu zastosowana w praktyce wspomoże działalność każdej jednostki gospodarczej. Najlepiej to widać na przykładzie sklepów. Wykorzystują one wiele zasad marketingu. Jedną z ciekawszych jest stosowanie merchandisingu. Polega on na takim urządzaniu wystawy i ekspozycji produktów, by podświadomie działały na konsumentów. W tym celu zatrudnia się tak zwanych propagandzistów. Skuteczność tej metody wynika z faktu, że sporą część zakupów dokonuje się przy okazji kupowania produktów, których w danej chwili potrzebujemy. I tak na przykład, kupując spodnie, których potrzebujemy, natkniemy się na bluzkę, którą zestawiono z nimi i która świetnie do nich pasuje. Albo w pobliżu są dodatki w podobnych fasonie i stylu. Merchandising naprawdę działa i to w sposób niezauważalny dla zwykłych konsumentów. Przedsiębiorcy mogą też korzystać z mediów reklamowych. Zalicza się do nich telewizję, radio, czasopisma i gazety. Reklama telewizyjna zapada w pamięć dzięki oddziaływaniu na dwa zmysły: słuchu i wzroku. Jest niestety droga. Reklama radiowa oddziałuje na słuch. Jednak jest podawana w ekspresowym tempie i szybko ginie wśród wielu informacji. Trzeba ją ciągle powtarzać. Czasopisma i gazety wychodzą już w użycia i coraz mniej się ich kupuje.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.