Ludzie zarządzający biznesem

Wielki biznes lubi angażować się w kwestie społeczne, mecenat kulturalny, pokazywać się wszędzie tam, gdzie można się czymś pochwalić. Ale rzadko kiedy to sami prezesi i szefowie spółek próbują własną twarzą promować własną firmę. Coraz częściej robi się to właśnie na drodze marketingu i budowaniu pozycji firmy. W końcu na szczytach korporacyjnych bardzo często dochodzi do wymiany niewygodnych lub nie odnoszących dłużej sukcesów prezesów, których po cichu zastępuje ktoś inny, z nie mniejszymi kompetencjami. Nie warto więc budować swojej renomy, szczególnie międzynarodowej, w oparciu o twarze i poszczególnych liderów, ale raczej tworząc silną markę, jasno kojarzące się z dobrą jakością produkty. Ale za to, czy taka polityka się uda, także odpowiedzialni są ludzie. Często jednak zapominają oni, że odpowiedzialność społeczna biznesu kończy się w miejscu, gdy zwalnia się własnych pracowników tylko po to, aby zwiększyć fundusz na promocję i sponsorowanie np. klubów piłkarskich. Kasa przedsiębiorstwa powinna służyć nie tylko optymalizacji zysków i budowania sobie rynku, ale także zabezpieczeniu przyszłości pracowników. Oczywiście są to postulaty górnolotne i coraz trudniej przekonać właściwe decyzyjne w spółce osoby do tego, by chociażby zrezygnowały raz ze swoich premii i przekazały je na nagrody dla najbiedniejszych.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.